WATERGEEST

dagboek van een early vutter

Het kan in Almere | de mysterieuze duobak

2 reacties

14 Oktober kwam ik thuis van een welverdiend weekje Wadden. Voor de deur stond een prettige verrassing, het nieuwe model duobak met ventilatiegaatjes voor het GFT-afval. Dat kwam goed uit want de oude bak verspreidde ondanks reiniging nogal eens een zwaarmoedig luchtje. De buren wisten van niets, dus besloot ik de gemeente te bellen om voor de nieuwe bak te bedanken en tegelijk een afspraak te maken om de oude bak op te halen. Maar tot mijn teleurstelling ging men mijn oude bak niet ophalen, maar de nieuwe. Want ik had helemaal geen recht op een nieuwe bak. In het systeem stond geen afleveropdracht en er was ook geen aanvraag te vinden. Dus moest de nieuwe bak terug. Vreemde zaak, op de bak zat een sticker met mijn adres. Iemand zal toch opdracht gegeven hebben om die sticker aan te maken en op te plakken. Nou ja, diezelfde week zou de bak opgehaald worden. Uiteindelijk duurde het nog vier weken.
Dit verhaal bevestigt helaas alle vooroordelen die er over ambtenaren bestaan. Helaas, want ik stam uit een trots geslacht van ambtenaren. Die stuk voor stuk allemaal zinvol en hard werkten. Misschien heerst er bij de reinigingsdienst van Almere ook een sfeer van intimidatie, waardoor de medewerkers suboptimaal presteren. Een zaak voor het lokale journaille, lijkt me.

2 thoughts on “Het kan in Almere | de mysterieuze duobak

  1. En hoe bevalt de nieuwe duobak met de ventilatieroosters?
    Is het nu minder stinkend?
    En is de bak nu schoon en droog?

Heb je zelf een mening? Geef hem hier!

