WATERGEEST

dagboek van een early vutter

Poes Kimmie krijgt hartaanval

Een reactie plaatsen

Deze week zat ik aan de nieuwe verschijning van Watergeest te werken. Kimmie lag in de vensterbank te slapen. Uit mijn ooghoek zag ik dat zij opstond. Toen ik naar haar keek, zakte zij door haar voorpootjes en viel van de vensterbank. Op de grond bleef zij op haar zij liggen met gestrekte pootjes. Die is er geweest, dacht ik meteen. Maar toen begon zij met haar voorpootjes te klauwen om overeind te komen. Uiteindelijk lukte het haar, waarna zij een naargeestige kreet van pijn slaakte. Ik heb haar geaaid en het ging al snel beter. Een kwartiertje later at zij gewoon brokjes.
Ik vermoed dat het een hartaanval was. Kimmie heeft een sterk verhoogde schildklierwerking. Daarvoor krijg zij pillen van de dokter, iets dat Carbolinezum heet of zo. Deze zomer werd zij evengoed weer mager als brandhout, zodat ik de dosering heb opgevoerd. Misschien teveel. Op het internet las ik dat je dit medicijn vooral heel regelmatig moet geven, liever twee halve tabletten verspreid over de dag dan één tablet één keer per dag. Dat ga ik nu dus weer doen.

*** update: Het blijken gewoon duizelingen te zijn. Die komen soms voor bij dit soort medicijnen. Met drie halve tabletjes per dag gaat het nu weer goed met haar.

Heb je zelf een mening? Geef hem hier!

