WATERGEEST

dagboek van een early vutter

Renovatie vijvervlonder na meer dan een jaar voltooid

2 reacties

Vorig jaar moest ik de vlonder naast de vijver vervangen omdat het onderstel helemaal doorgerot was. Het is nog een wonder dat er toen niemand in de vijver gevallen is, zo los zaten de schroeven van de planken. Op 11 november 2010 zat het nieuwe onderstel in de grond. En toen viel de winter in. Anders was ik evengoed niet doorgegaan, want ik had mezelf een flinke slijmbeursontsteking bezorgd door langdurig met een zware rubberhamer op de palen te hengsten. Dat was kennelijk teveel voor mijn gestel. Overigens was ik toch al van plan de palen enige tijd te laten zitten zonder belasting, zodat zij zich goed konden zetten in het zand. Hoe hard je ook mept op die palen, er blijven altijd plekjes waar lucht opgesloten zit. Een maandje regen zorgt er dan voor dat alle gaatjes goed opgevuld worden.

Daarna braken er nog persoonlijke omstandigheden uit, gevolgd door enige vakanties en het langdradige zomerschilderwerk. Zodat ik per saldo pas deze november aan de plankjes toekwam. Maar die zitten er nu dan op en het geheel mag er zijn, al zeg ik het zelf. Ik ben weer helemaal in mijn knollentuin.

2 thoughts on “Renovatie vijvervlonder na meer dan een jaar voltooid

  1. Dat moet er zo wel weer een aantal jaren tegen kunnen.
    Leuk dat watergeest weer actief is

  2. Gefeliciteerd William, je bent de eerste reageerder.
    Hardhout is niet meer wat het geweest is. Maar ik reken toch op tien jaar.

Heb je zelf een mening? Geef hem hier!

