WATERGEEST

dagboek van een early vutter

Top 2000 – weer tweeduizend keer diezelfde muziek als de vorige jaren

Een reactie plaatsen

Vorig jaar keek ik nog met een schuin oog naar de top 2000 op tv. Maar dit jaar heb ik er echt moeite mee. Het is namelijk allemaal over- en overbekende muziek. Hits, dus stukgedraaid op radio en tv. Het gaat eigenlijk alleen nog om de wedstrijd. Wie staan er bovenaan? En klopt die selectie met de mijne? Zodat ik weet dat ik Jan Doorsnee ben? Of hoe zit dat? Zo langzamerhand begrijp ik het niet meer. Zelf ben ik altijd op zoek naar nieuwe muziek of toch minstens onbekende oude. Want het bekende werk ken ik nu wel. Wat beweegt mensen om zo in de oude muziek te blijven hangen? Ik heb het in elk geval niet. Een ding weet ik wel, de oudere jongeren die straks bij Matthijs van Nieuwkerk in de uitzending zitten, zijn de MAX-kijkers van morgen. Dat zijn ook mensen die in het verleden zijn blijven hangen. Soms begrijp ik dat wel een beetje. Ik verlang nog wel eens heel erg naar de tijd dat je op de tv aan een grote knop moest draaien om van Nederland 1 naar Nederland 2 te switchen. Maar zelf hang ik eigenlijk meer in de toekomst. Je hoort mij overigens niet zeggen dat dat normaal is.

Heb je zelf een mening? Geef hem hier!

