WATERGEEST

dagboek van een early vutter

Nieuwjaarskaartje komt dit jaar niet van MultiCopy

1 reactie

Al zo’n twintig jaar maak ik zelf mijn nieuwjaarskaartjes, soms ook voor de kerst als ik op tijd ben. Die liet ik altijd kopiëren bij Multicopy omdat zij konden snijden. De kaartjes zijn namelijk A5 formaat, een doorgesneden velletje A4. Maar toen ik dit jaar de prijs opvroeg, schrok ik toch wel: 54 euro voor 50 A5-kaartjes. Dus moest ik op zoek naar een alternatief. Waar vroeger echter op elke straathoek een kopieerwinkel zat, moet je ze nu met een kaarsje zoeken. Uiteindelijk vond ik er een, Rijnja Repro, op een bedrijventerrein. Alles bij elkaar was ik nu 8,50 kwijt. Volgens de kopieermeneer van Rijnja is het bij Multicopy zo duur, omdat zij geen particuliere klanten meer willen, alleen bedrijven. Een treffende illustratie van de marktwerking: eerst werk je goedkoop om de concurrentie uit de markt te drukken, en als dat gelukt is, reken je astronomische prijzen om alsnog dik te verdienen.

One thought on “Nieuwjaarskaartje komt dit jaar niet van MultiCopy

  1. De kwaliteit is in ieder geval niet achteruit gegaan (en dan bedoel in natuurlijk ook de inhoud!).

Heb je zelf een mening? Geef hem hier!

