WATERGEEST

dagboek van een early vutter

Indoor verhuizen | bedrading voor tv, ethernet en telefoon

Een reactie plaatsen

Vorig jaar in januari had ik te kampen met een lekkage in de afvoer. Daarvoor moest ik uiteindelijk de koker blootleggen waardoor alle leidingen naar de verschillende verdiepingen lopen. En toen de boel open lag kreeg ik in een vlaag van vooruitziende blikken het idee om alvast trekdraden van de meterkast naar de verdiepingen aan te leggen. Wat ben ik daar nu blij mee. Ik moest namelijk van de meterkast een ethernetkabel en een coaxkabel naar de zolder trekken. Zonder die draad zou dat een ramp geworden zijn. Maar nu was ik in een halve dag door de klus heen. Ik heb de draden een voor een getrokken om alle risico van vastlopen en kabelbreuk uit te sluiten. En bij de laatste kabel heb ik meteen weer een nieuwe draad achtergelaten. Stel je voor dat ik volgend jaar een glasvezelkabel wil trekken. Door deze actie kwam ik op een tip.

Tip

Als je het geluk hebt in je huis trekdraden aan te treffen, laat dan steeds een nieuwe trekdraad meelopen met de bedrading zodat je er altijd later iets bij kunt trekken. De KPN-mensen waren helaas niet zo slim toen zij eind jaren 90 de ISDN-aansluiting maakten.

Heb je zelf een mening? Geef hem hier!

