WATERGEEST

dagboek van een early vutter

De ondoorgrondelijke wegen van het web

Een reactie plaatsen

Na mijn blijmoedige aankondiging van een nieuwe manier om folders te tonen met lightbox liep ik tegen een van de merkwaardigste grillen uit mijn html-leven op. Ik had een pagina met een plaatje als element in een paragraaf, dat dankzij de juiste opmaakcodes keurig getoond werd. Precies zoals plaatjes hier getoond worden, eigenlijk. Ik kopieerde de pagina naar een nieuwe naam en verving de naam van het plaatje door die van een ander, even groot plaatje. De hele opmaak bleef onveranderd, met css-classes dus dat zou geen probleem moeten zijn. De voorvertoning in Dreamweaver zag er goed uit, zowel in Internet Explorer als in FireFox. Maar na overzetten naar de host was het plaatje weg. Het stond wel degelijk in dezelfde directory (ja, ik ben nog van toen), want het werd ook getoond op een andere pagina. De afgelopen 24 uur heb ik werkelijk alles geprobeerd om het plaatje tevoorschijn te toveren, maar het is niet gelukt (nee, het was geen cache-probleem, heb ik gecheckt). Uiteindelijk heb ik maar een universele oplossing met een container bedacht en die werkt gelukkig wel. Maar dit raadsel zal me nog lang achtervolgen. Nu is in elk geval ook de folder van de Triumph 2500TC op dezelfde manier te bewonderen. Kijk op www.1link.nl en klik op het teeveetje met de tekst British Leyland folders. Ga dan naar Merken en klik daar op Triumph.

Heb je zelf een mening? Geef hem hier!

