WATERGEEST

dagboek van een early vutter

Nu al: Folder Museum 2.0

Een reactie plaatsen

Berichtte ik op 28 februari nog dat het British Leyland Folder Museum dankzij een fraaie tool (Lightbox) een nieuwe start maakte, nu is daar alweer Het Foldermuseum 2.0, koud twee weken later. Hoe kan dat? Eenvoudig, het liet me niet meer los. Het voorbereidende werk om een folder in Lightbox te tonen bleek namelijk te bewerkelijk, bijna net zo bewerkelijk als de html-methode. Bovendien vond ik op 28 februari zelve een prachtige bladertool op het web, die volledig XML configureerbaar bleek. Weliswaar kostte de licentie 49 dollar, maar het zou me zo veel werk besparen, terwijl het resultaat tegelijk zo veel mooier was, dat ik besloot de stap te wagen. Na een weekje ploeteren (voornamelijk vanwege het voorbeeld XML-bestand, dat helemaal niet bij deze versie bleek te horen) had ik de eigenzinnige tool gedomesticeerd, zodat ik vrolijk aan de slag kon. Het resultaat kun je hier bewonderen: Het Foldermuseum.

Heb je zelf een mening? Geef hem hier!

