WATERGEEST

dagboek van een early vutter

Las beroemde auto-ontwerper Giovanni Michelotti Robbedoes en Kwabbernoot?

Een reactie plaatsen

Laatst kwam ik de naam van Giovanni Michelotti weer tegen als ontwerper van een heleboel Triumph modellen. Ik vroeg me toen af of deze man, een van de beste ontwerpers ooit, inmiddels niet een virtueel museum verdiend had. Maar nee, de grandeur van deze ontwerper is helaas vergeten. Wel vond ik tijdens mijn zoektocht een concept car, vermoedelijk oorspronkelijk bedoeld voor Lancia, maar na afwijzing achtergehouden om ooit zelf te produceren, wat er niet van gekomen is. Toen ik het model zag, moest ik aan de Turbot 2 uit een Robbedoes en Kwabbernoot verhaal denken. Maar die is wel vijf jaar eerder verschenen. Liet Michelotti zich inspireren door collega auto-ontwerper Franquin? Of was het een geval van Zeitgeist?

Heb je zelf een mening? Geef hem hier!

