WATERGEEST

dagboek van een early vutter

Hoe sterk is de eenzame postzegelverzamelaar?

2 reacties

Postnl geeft tegenwoordig postzegelvelletjes uit van beroemde elpees uit de jaren 60. Omdat ik de laatste tijd nogal wat boeken verkoop die per post verzonden worden, heb ik veel postzegels nodig. Dus kocht ik de zegels van Golden Earring en Boudewijn de Groot. Gewoon omdat het voor de ontvanger leuker is als hij/zij een niet-standaard zegel op de envelop vindt, die vervolgens weer doorgegeven kan worden aan de ouderwetse vezamelaar die de zegels nog van de brieven afweekt met stoom. Of doen ze dat niet meer? Ik deed het vroeger wel in mijn zelfgehouden postzegelalbum. Maar toen was het niet moeilijk, er waren veel brieven en weinig zegels, dus je kreeg de boel makkelijk bij elkaar. Maar nu ligt dat allemaal anders. Bedrijven plakken nooit meer postzegels. Kerstkaartjes zijn verpest door die rottige zelfplakrommel. En hoeveel post krijgt een gemiddeld mens nog van andere gemiddelde mensen? Ik bedoel post met een gelikte zegel erop. Aldus alles overdenkend kreeg ik ineens een diepgeworteld medelijden met de echte postzegelverzamelaar in deze tijd van virtuele berichten en mediaal spektakel. Plechtig besloot ik op brieven uitsluitend nog verzamelwaardige zegels te plakken om zo de eenzame verzamelaar een riem door het hart te steken. Aljeblieft, doe dit na. Voor er weer iemand uitsterft.
Tip: het postzegelkopen is nog niet zo makkelijk als je denkt. Ga naar de site van Postnl en je vindt ze niet. Hier is de link: collectclub.postnl.nl. Klik links in het menu op Postzegels, dan op Nederland (alsof we hier Franse zegels verkopen) en dan op een jaar (bijv 2012 voor de nieuwste zegels). Succes, mede namens de eenzame verzamelaar.

2 thoughts on “Hoe sterk is de eenzame postzegelverzamelaar?

  1. Die zegels van Boudewijn de Groot heb ik ook pas aangeschaft om dezelfde reden. Er zat nog een onderzetter bij met dezelfde afbeelding. Gewoon bij de primera.

    • Als je nou nog vijf keer teruggaat, heb je zes onderzetters. Je weet: onderzetters komen altijd in zessen.
      Krijg nou wat, heb ik, geloof ik, een genest commentaar. Het moet niet moderner worden hoor.

Heb je zelf een mening? Geef hem hier!

