WATERGEEST

dagboek van een early vutter

Een schijthuis in het bos

Een reactie plaatsen

In de aflevering van 9 april over onze avonturen in Zuid-Limburg vertelde ik over de gevaarlijke overtocht over de Belgische golfbaan. Vlak nadat we die waren overgestoken, kwamen we in het bos een huisje tegen met een deur met een hartje erin uitgespaard. Volgens mij de traditionele manier om een schijthuisje aan te geven. Maar misschien heeft het in Limburg een andere betekenis. Hoe dan ook, ik moest meteen weer denken aan mijn tijd als kluisbewaker op een geldtransport. Op een nacht kwamen wij met de wagen bij de PTT in het Oosterdok in Amsterdam aan. We moesten wachten op een waardevolle zending die in een beveiligde ruimte lag. Wat me vooral opviel was het totale gebrek aan bezigheid dat de vele tientalen medewerkers ten toon spreidden. Na enkele minuten kwam een dikke man een bonnetje aan ons verstrekken. Het bleek een tegoedbon voor één keer gratis in het bos schijten. Gelachen dat zij hebben.

Heb je zelf een mening? Geef hem hier!

