WATERGEEST

dagboek van een early vutter

Platte schermen – van 3 naar 2 dimensies

Een reactie plaatsen

Het heeft lang geduurd bij ons. Vandaag is de laaste beeldbuis buiten gebruik gesteld. Ingrid en Hennie hadden natuurlijk al lang platte schermen, maar wij bennen zunig. Waarom vervangen als het nog goed werkt. Maar deze maand zijn de laatste twee beeldbuizen dan toch afgeschaft. Enerzijds omdat onze zoon terug thuis kwam wonen na het mislukken van zijn studie-avontuur, waardoor de Philips Brilliance 19 inch (een dijk van een monitor) thuis niet meer nodig was. Anderzijds doordat hij voor zijn verjaardag alvast een Philips led lcd-tv kreeg, waardoor het grote zwarte tv-monster ook niet langer nodig was. Iets van melancholie voel ik daarbij altijd wel. Die moderne apparaten met hun ingebouwde computers die voor jou van alles optimaliseren waar je niet op zit te wachten, vervullen mij met een zekere huiver. De toekomst lijkt een belofte in te houden. Maar vanavond zag ik een programma op de platte tv over “genezen” homo’s die helemaal niet gelukkig waren geworden, maar gewoon ouderwets gehersenspoeld bleken door de religieuze geheime dienst. En dan vraag ik mij weer af: wat is de waarheid.

Heb je zelf een mening? Geef hem hier!

