WATERGEEST

dagboek van een early vutter

Snoeien op z’n Almeers

Een reactie plaatsen

Deze morgen hoorde ik het snoeiteam van verre aankomen. Ik was al vol verheuging dat ik nu niet zelf de boom voor ons huis onderhanden zou hoeven nemen, maar het werk aan een professioneel team kon overlaten. Voor alle zekerheid wees ik de snoeimeester in het hoogwerkerbakje op de tweede hoofdverlenging. Die moest er nu maar eens uit om de kroon te redden. Maar nee hoor, zo’n dikke tak kon meneer echt niet meer weghalen. In plaats daarvan zou hij er wel stevig omheen snoeien. De geredde tak, die nagenoeg recht omhoog groeit (vanaf nu nog meer waarschijnlijk), is vrijwel kaal. Waarvoor hij nog dient is mij een raadsel. Dan had hij toch beter verwijderd kunnen worden. Op de foto’s is goed te zien dat er onderaan de boom een enorme hoeveelheid takken ligt. We hebben inderdaad een stuk meer licht in het huis.

Heb je zelf een mening? Geef hem hier!

