WATERGEEST

dagboek van een early vutter

Waterlelie verstopt haar eigen bloemen

Een reactie plaatsen

De waterlelie baart me zorgen dit jaar. Aanvankelijk, een aantal jaren geleden, wilde zij nauwelijks groeien en bloeien. En nu groeit en bloeit zij tegen de klippen op. Jammer genoeg steken de bladeren zover boven de vijver uit, dat zij over de bloemen heen hangen. Het leeuwendeel van de bloemen is nu verstopt. Op de overzichtsfoto zie je pakweg vier bloemen, maar er waren op dat moment meer dan 12 bloemen. De detailfoto laat zien waar die dan zitten. Ik vraag me nu af of ik de waterlelie moet snoeien. En nog meer vraag ik mij af hoe dat dan moet. Want het lijkt erop dat het wortelpakket van de waterlelie nu drijft. En zo te voelen past het pakket niet eens meer in een speciekuip. Ik hoop maar dat Superman en de Hulk binnenkort weer eens op de koffie komen.

Heb je zelf een mening? Geef hem hier!

