WATERGEEST

dagboek van een early vutter

Daglelies bundigen zichzelf uit onder een baldekijn van kamperfoelie

Een reactie plaatsen

Vroeger, als kind zijnde, dacht ik dat een baldekijn een voor het bal uitgedost konijn was. Waarschijnlijk door de tekenfilm “Alice in Wonderland” en misschien ook omdat ik baldeknijn verstond. Want toen had ik al last van dysaudie, een weinig begrepen afwijking waarbij mensen iets anders horen dan er gezegd wordt. Hoe het ook zij, deze daglelies staan er dit jaar mooier bij dan ooit, mede vanwege het woeste afdak van bloeiende kamperfoelie. Jammer dat het op het moment van de foto geen zwoele, windloze dag was, want anders had ik misschien ook nog iets geroken van de kamperfoelie. Rare naam overigens, wat mij betreft hadden we deze plant honingsukkel genoemd naar het voorbeeld van de Engelse naam: honeysuckle.

Heb je zelf een mening? Geef hem hier!

