WATERGEEST

dagboek van een early vutter

De klimrozen kunnen mooi de boom in

Een reactie plaatsen

Tenminste, toen ik ze kocht dacht ik dat ze dat zouden doen, en wel vanzelf. Maar nee hoor, als er dan eindelijk weer eens een stengel uitgroeit, hangt ie naar beneden. En dan moet ik mijn ladder erbij pakken, want dan kan ik de boom in om de klimroos de weg naar boven te wijzen. Overigens wel een spannende gebeurtenis als er een beetje wind staat zoals vandaag. De boom blijkt aardig heen en weer te gaan in de wind. En de ladder met mij erop beweegt net zo hard mee. Maar goed dat ik geen last van zeeziekte heb.
Overigens is er iets met rozen dat ik niet begrijp. Ik kan nog zoveel vrachten koeienpoep bij de rozen deponeren, maar bloeien ho maar. Ik heb op dit moment 7 klimrozen in de tuin staan. Stuk voor stuk zie je in boeken foto’s met duizenden bloemen. Maar van die 7 klimrozen hebben er maar 3 gebloeid. En dan moest je er nog een vergrootglas bijhalen (zet nu een plaatje met tandengeknars op voor de juiste atmosfeer). Maar ik haal de rozen niet weg, want de boomwurger die zulke mooie bessen zou krijgen deed dat ook pas na 5 jaar. En bovendien halen strenge winters de rozen wel weg, daar hoef ik zelf geen moeite voor te doen.
Het klimavontuur bood me overigens wel een fraai uitzicht over de spar die allemaal kleine sparreappeltjes heeft, voor het eerst dit jaar. En ook was het een uitgelezen kans om de tuin eens vanuit duifperspectief te schieten. Bij de gedachte aan een duif ontwaakten Wiezel en Kimmie, zichtbaar aan de linkerkant van de foto (van een mooie dag). De buurman dacht echter dat er paparazzias in mijn tuin waren. Hij was bang dat ie volgende week in de nieuwe Revu zou staan.

Heb je zelf een mening? Geef hem hier!

