WATERGEEST

dagboek van een early vutter

Afgebroken keukenafvoer gooit water in plannen

Een reactie plaatsen

Vandaag wou ik het hebben over de marketingblunder van het jaar. Maar een doe-het-zelf alarm gooide water in die plannen. De afvoer van aanrecht en vaatwasser baarde ons al geruime tijd zorgen vanwege slecht doorlopen en een hoop gebubbel. Dus besloot ik via de aftapplug van de sifon met een stalen veer de boel eens gangbaar te maken. Maar bij de eerste bocht brak de hele boel spontaan af, vlak boven de bodem van het keukenkastje. Zag er aanvankelijk niet goed uit, maar er bleek een gelukje in het ongelukje te zitten. De gehaast werkende montageboeren hadden namelijk zo weinig lijm gebruikt, dat ik het stukje pijp alleen maar hoefde te schuren. Voor acht euro nieuwe bochtjes en een potje lijm gekocht, en huppekee, de boel zit weer in elkaar. Van de schrik lekt nu echter de aansluiting van het kabeltje waarmee je de gootsteen afsluit. Er zit niet anders op dan het stuk plastic in zijn geheel te vervangen. Maar misschien probeer ik de boel morgen nog uit elkaar te halen. Wie weet is het toch met een rubber ringetje gepiept. Alleen waar heb ik nou mijn assortiment rubber ringetjes opgeborgen?

Heb je zelf een mening? Geef hem hier!

