WATERGEEST

dagboek van een early vutter

Twitter is de meest nutteloze bezigheid op het internet

1 reactie

Ik heb het na mijn vorige bericht nog even aangezien, maar nu rond ik mijn onderzoek af. Met één heel duidelijke conclusie: Twitter is een orgie van schandalige zelfbevlekking en egotripperij. Een paar voorbeelden. Ik volgde iemand uit Japan die het woord Zeiss in zijn overigens Japanse profiel had staan. Ik dacht, die zal wel geinteresseerd zijn in Duitse camera’s. Maar nee, hij of zij publiceerde tig keer per dag flutfoto’s van de omgeving en zijn/haar maaltijd. Plus nog een heleboel berichten over computerspelletjes die wij hier niet kennen. Maar niemand uit Japan heeft het brochuremuseum bezocht. Daarnaast volgde ik iemand die iets met het vergane automerk MG leek te hebben, maar die bijv. een hele busreis beschreef van minuut tot minuut. Museum bezoeken ho maar.
De bedoeling van mijn twitteravontuur was dat ik geinteresseerden nieuws zou bieden over het brochuremuseum, waar ik immers directeur van ben. Het resultaat was bedroevend. Slechts één keer deze maand kreeg ik een bezoeker na het plaatsen van een bericht. Wel heb ik inmiddels 51 volgers verzameld, maar die blijken toch voornamelijk blind op het knopje Follow gedrukt te hebben. Het is het enige knopje waar zij op kunnen drukken, dus dat begrijp ik nog wel. Duidelijk is in elk geval dat ik er geen tijd meer aan moet besteden. Ik zal één keer per week een nieuwe brochure melden vanwege het feit dat zo’n bericht ook door Google gevonden wordt, maar daar laat ik het bij.
Een voorbeeld van iemand die vooral zichzelf belicht vind je op het plaatje. Zij had overigens vandaag wel de leukste reactie op het nieuws over Lance Armstrong.

One thought on “Twitter is de meest nutteloze bezigheid op het internet

  1. Shit zeg, blijkt Neil Armstrong toevallig vandaag overleden. Ik dacht dat zij voor de grap Lance Armstrong bedoelde.

Heb je zelf een mening? Geef hem hier!

