WATERGEEST

dagboek van een early vutter

Waarom stinkt Whiskas ineens naar kippenstront?

Een reactie plaatsen

Onze katten waren gek op de blikjes Supermeat van Whiskas. Maar sinds begin augustus is de liefde voorbij. Wiezel eet haar bordje in de loop van de nacht soms nog wel leeg (Wiezel eet alles leeg, vandaar dat zij kogelrond is), maar Kimmie trekt haar neus ervoor op. Zij kijkt al raar als ik een blikje opentrek. Maar hoopvol loopt zij dan nog naar haar bakje. Om vervolgens even in het bakje van Wiezel te gaan kijken of die iets beters heeft gekregen. Ik heb maar eens geroken aan het voer. En nu begrijp ik de afkeer volkomen. Het stinkt niet meer naar visafval of vleesafval, maar naar kippenstront. Maakt niet uit of je een blik met tonijn openmaakt of een blik met kip, het is allebei verschrikkelijk. Ook sommige blikjes van andere merken vertonen deze geur, want al die smeerlapperij wordt natuurlijk in dezelfde fabrieken gemaakt. Hoe kan dit? Zijn de minimale normen in Europees verband verder neerwaarts bijgesteld, zodat er nu nog maar een half procent afval van slachterijen in hoeft te zitten in plaats van vier procent? Ik ben ten einde raad. Voorlopig koop ik maar verwenbakjes (zoals Sheba) om bij te mengen tot de voorraad op is. Dan hebben de poezen tenminste nog de suggestie dat het lekker is. En daarna? Misschien maar een stuk graatloze vis kopen en die in kleine porties invriezen. Anders weet ik het ook niet meer.

Heb je zelf een mening? Geef hem hier!

