WATERGEEST

dagboek van een early vutter

Toen en nu verschilplaatjes | het speelhuisje in onze tuin ruim twaalf jaar later

Een reactie plaatsen

De indiaanse-zomer-kleuren van de wringerd op Elvins voormalige speelhuisje brachten me op het idee eens te laten zien hoe het er uitzag, toen het huisje net voltooid was. De tuin was toen nog erg leeg en kaal. Er stonden alleen een laurierkers en een thuja-achtige die zich opdrongen aan de blik, de rest was te mager om te vermelden. De vijver was in geen velden of wegen te bekennen. Hij kwam uiteindelijk op de lege voorgrond van de eerste foto, die misschien wel de eerste sneeuw laat zien die het huisje te verduren kreeg. Maar geen druppel binnen hoor, toen waren mijn bouwsels nog waterdicht.
Op de tweede foto zit Elvins speelhuisje verstopt onder de rode bladeren van de wringerd en de groene van de klimop. Alleen als je er dichtbij staat, zie je dat er een huisje onder al dat rood en groen zit. Het meeste hout houdt zich goed, maar het plateautje is aan het vergaan. De poten zijn al lang geleden doorgerot, het huisje staat op een hardhouten subframe. Binnen in het huisje zit een schakelklok voor een lamp die aan het huisje hangt, voor het raampje. Elke keer als ik die gelijk zet met de tijden van het seizoen, kraken de planken weer vervaarlijker. Tot ik op een dag vol spijt erdoorheen zak. Had ik nou maar eerder nieuwe planken gelegd. Maar ja, zo gaat dat met de betere spijt, hij komt na de val. En zo hoort het ook. Ik houd er niet van spijt voor niks te hebben.

Heb je zelf een mening? Geef hem hier!

