WATERGEEST

dagboek van een early vutter

Zegt een plaatje meer dan duizend woorden?

Een reactie plaatsen

Bladerend door onafgebroken rijen met plaatjes op mijn geliefde pc kwam ik er één tegen die keihard aan de bel trok. Ik moest vanaf het eerste moment heel erg ergens aan denken, alleen wist ik niet wat. Een vriend verzekerde mij dat dit plaatje een verhaal bevatte, als je het maar op zou kunnen schrijven. Halstarrig doorzoekend hield ik uiteindelijk de waarheid tegen het licht. Het plaatje blijkt niet zozeer een verhaal te bevatten als wel ernaar getekend te zijn. Het heet namelijk Perdido Street Station, getekend door Alberto Gordillo, en dat is ook de titel van een boek van een van de meest bijdetijdse sf-schrijvers van deze tijd, China Miéville. Het mooie van dit plaatje is dat het net zoveel atmosfeer oproept als China Miéville dat doet in zijn boeken. Het zegt dus inderdaad meer dan duizend woorden. Verder heb ik nog gelezen Armada, dat ook gebukt gaat onder prachtige sfeertekening. Onthoud die naam, China Miéville. Je kunt je er geen buil aan vallen, zelf als je niet van SF houdt. Alleen zul je zijn boeken met een kaarsje of twee moeten zoeken, want in Kikkerland is hij helaas niet aangeslagen. Misschien in de Bieb: Armada en Perdido Station.

Heb je zelf een mening? Geef hem hier!

