WATERGEEST

dagboek van een early vutter

Foldermuseum (Brochuremuseum) werkt samen met Free Car Brochures

Een reactie plaatsen

Zodra ik een paar folders in het museum had gezet, heb ik contact gezocht met verwante initiatieven op het net, met het doel om samen te werken. Ik vond er niet veel. Maar degenen die ik vond, reageerden allemaal heel afwijzend. Ik kreeg soms geen antwoord, sommigen vonden het overbodig en wilden absoluut niet samenwerken. Een enkeling wilde wel een link naar mijn site opnemen, maar een half jaar later was die er nog niet. Ik wist niet zo goed wat ik met deze negatieve reacties moest. Ik hield het er maar op dat zij bang waren voor concurrentie van zo’n mooie site als die van mij. Ergens in oktober vond ik een Amerikaanse site die duidelijk het doel had om alle autobrochures in de wereld ten toon te stellen. Nu is dat wel niet mijn bedoeling, maar ik legde toch contact om samen te werken. En wat bleek, degene die het foldergedeelte van die site beheerde is ook een Nederlander, een groep waar ik een warme verwantschap mee voel (ook al kom ik volgens mijn zoon ergens van ver weg uit de ruimte). En hij had nog zin om samen te werken ook. Slim, denk ik, want samen sta je sterker in de strijd om de moeilijk verkrijgbare scans van verzamelaars.
Mijn nieuwe partner in de wereld der foldermusea heet Free Car Brochures. Hij toont de bladzijden van een folder gewoon als plaatjes. Maar als je er op klikt krijg je een versie in een hogere resolutie. Ideaal om op te slaan op je eigen computer. Bij mij kan dat niet. Ik benader het fysiek bladeren door een folder het best. Maar de resolutie is noodgedwongen laag, want anders duurt het downloaden van de folder veel te lang. Voor de folders die we allebei tonen betekent de samenwerking dat je beide aspecten kunt zien. Enerzijds een plaatje in hoge resolutie, anderzijds de eye candy van bladeren in een folder. Ik hoop dat er iets moois uit mag groeien.

Heb je zelf een mening? Geef hem hier!

