WATERGEEST

dagboek van een early vutter

BMW X6 blijkt niet de lelijkste, sportieve PC Hooft-traktor op de markt

Een reactie plaatsen

Toen ik mij afgelopen week door de verwarrende verkeerssituatie op onze in onderhoud zijnde hoofdverkeersader, de Evenaar, probeerde te worstelen en daarbij te overleven, werd ik bijna van de sokken gereden door een monsterachtige auto die ik nog niet eerder had gezien. Althans niet bewust, want het ding blijkt al jaren op de markt. Ik kan het sinds de dagen dat ik als jongere de meerijtijd doodde door achterop passerende of gepasseerde auto’s te lezen om welk merk, type en variant het ging, niet laten om achterop te kijken om welke auto het gaat. Het bleek een BMW X6. Het was me meteen een raadsel waarom een merk als BMW, dat toch de reputatie heeft om telkens weer te pogen oogstrelende auto’s op de markt te zetten, zich aan zo’n immitatie PC Hooft-traktor had vergrepen. Maar toen ik later op het befaamde web nader zocht, bleek dat het nog vele malen erger kon. Zo brengt het weinig bekende merk Infinity een model dat veel op de BMW lijkt, maar dan totaal verstoken van enige hang naar elegantie. Van beide auto’s toon ik de voorkant met het oog op de zwakkere magen onder ons. Want de achterkant is echt niet om aan te zien.

Heb je zelf een mening? Geef hem hier!

