WATERGEEST

dagboek van een early vutter

De zoveelste zielige hondjes club?

2 reacties

Vandaag bonsde er een partij post op de mat die helemaal uit ongenode reclame bleek te bestaan. Zelfs de envelop, die nog als lichtpuntje in het postbezorgersbestaan had kunnen fungeren, bleek reclame. Op de envelop stonden twee trouwhartige viervoeterogen die mij aankeken, terwijl ik toch de jager niet ben (bij gebrek aan embedded muziek denke men hier “twee reebruine ogen keken de jager aan” van de zusjes Vittibaldi). Het was uiteraard een oproep om ruimhartig een bijdrage te storten op de rekening van onderhavig goed doel, de in nood verkerende viervoeters op aarde.
Naarmate er meer enveloppen voor zielige hondjes op de mat vallen, bekruipt mij steeds vaker een gevoel van wantrouwen. Want wat heb ik zelf al eens bedacht in mijn permanente staat van werkloosheid? Juist, een goed doel oprichten met vrouw, neef en buur in het bestuur en zelf de rol van directeur vervullen. Tegen een aanvankelijk sympathiek, maar voldoende salaris, dat niet betaald hoeft te worden als er geen inkomsten zijn. Eerlijk als goud, zo ben ik. Bij voorkeur had ik dat doel gericht op zielige poesjes, maar hondjes doen het ook prima. Ik vraag mij wel eens af of er in de wereld meer gasten zijn die deze waard niet vertrouwt. Kortom, ik geef dan toch maar gewoon aan het asiel en aan het Liliane fonds, want daar zijn volgens de overlevering de strijkstokken niet met lijm ingesmeerd.

2 thoughts on “De zoveelste zielige hondjes club?

  1. Ben het helemaal met je eens.
    Hond ziet er misschien zielig uit maar ligt gewoon op de vloerbedekking.
    Nu maar hopen dat ze hem/haar niet alleen voor de foto naar binnengehaald hebben, om hem/haar daarna weer de straat op te sturen en aan zijn lot over te laten.

    • Het gaat me nog niet eens om de foto. Wat mij betreft is ie zo nep als wat. Maar wat me dwars zit is dat er steeds meer clubjes voor zielige dieren komen. Dat kan gewoon geen toevallige koffie zijn.

Heb je zelf een mening? Geef hem hier!

