WATERGEEST

dagboek van een early vutter

Goede voornemens 2013: noem dit jaar twintig-dertien

Een reactie plaatsen

Ik ben geen typische meedoener of meedeiner, maar aan goede voornemens doe ik wel elk jaar. Zij het enigszins halfslachtig, want voor alle zekerheid schrijf ik ze maar niet op. Er is namelijk nooit iets van terecht gekomen. Dit jaar besloot ik het anders aan te pakken en stak ik de hand eens in eigen boezem. Wat bleek, de voornemens waren eenvoudig te hoog gegrepen. Wat heeft het voor zin om je voor te nemen te stoppen met roken als je niet rookt. Wat heeft het voor zin om je voor te nemen te stoppen met drinken, als dat je enige ondeugd is. Als je jezelf dingen gaat voornemen die tegen de haren der evolutie instrijken, dan moet je wel falen bij het naleven ervan. Daarom heb ik dit jaar gekozen voor een eenvoudige, enkelvoudige en haalbare doelstelling. Het verbaasde me namelijk dat we van negentienachtennegentig spreken, maar na 2000 overgestapt zijn op het uitspreken van het gehele duizendtal: tweeduizenddertien. Ik heb me dus voorgenomen om van twintigdertien te spreken. Moet haalbaar zijn.

Heb je zelf een mening? Geef hem hier!

