WATERGEEST

dagboek van een early vutter

Wat deden de bezoekers van het Brochuremuseum in 2012?

Een reactie plaatsen

Statistieken 2012Deze vraag klinkt misschien als een deur die nodig dichtgedaan moet worden, maar er zijn echt wel rare dingen op te merken uit het gebrekkige statistiekprogramma dat ik met de pagina’s mee laat draaien. Het gemiddelde aantal unieke bezoekers is in 8 maanden van minder dan 10 naar 300 per maand gestegen. Hoe uniek zij werkelijk zijn, weet ik overigens niet, want op de rekensommetjes van de gratis statistiekdienst die ik gebruik, kun je geen plan maken. Zo telde ik met de hand uit de opgeslagen records van december 300 unieke bezoekers, terwijl de totaaltellingen op ruim 750 uitkwamen. Reden te meer om geen abonnement op de uitgebreide dienst te nemen voor 120 euro per jaar. Opvallend is verder dat minder dan 10% van de bezoekers met een resolutie van 1920×1080 pixels werkt, terwijl er sinds jaren toch alleen maar schermen met deze resolutie verkocht worden alsof het kleffe broodjes zijn. Ook raar is dat 20% van de bezoekers nooit ergens op klikt, maar vaak wel door alle linkpagina’s heengaat. Op zo’n moment vraag ik mij af of die mensen het concept van een link begrijpen. Misschien kennen zij alleen tegels.
Om het museum te promoten heb ik eind november, begin december meer dan 100 clubs van autoverzamelaars in Nederland, Engeland en de VS aangeschreven. Behalve de Engelse Daf-club reageerde er niemand. En dat is op z’n minst erg raar. Want ik ben meer dan eens in contact gekomen met mensen die een oldtimer hadden en die wilden altijd alles hebben wat met hun auto te maken had: speldjes, jasjes, sjaaltjes, onderhoudsboekjes en promotiemateriaal zoals folders. Kortom: er zijn heel wat boeren op het internet die alleen hun eigen pappenheimers kennen. Nou ja, hoe het ook zij, ik zie 2013 zonnig tegemoet. Door de samenwerking met Free Car Brochures heb ik meer bezoekers gekregen en heb ik een bron voor foldermateriaal aangeboord. Bovendien werkt de bladersoftware nog steeds. Want de maker daarvan is een tijd terug naar Maleisië of Singapore vertrokken. Dus ik verwacht niet dat er een update komt als men bij Adobe het fundament (Flash) radicaal omgooit. Maar daar wil ik voorlopig liever niet aan denken. 35 folders nu, volgend jaar om deze tijd 80. Ik ga ervoor.

Heb je zelf een mening? Geef hem hier!

