WATERGEEST

dagboek van een early vutter

Zou koningin Beatrix het einde van de monarchie aankondigen, vroeg ik mij af

Een reactie plaatsen

schilderij van Carla RodenbergVanaf 17:00 uur vandaag hield het bericht vat op mij. De koningin ging een voor mij onverwachte toespraak houden. Als ex-republikein hoopte ik dat zij het aan zou durven het einde van de monarchie aan te kondigen. Onder het genot van een glaasje Rose. Maar nee, dat soort scenario’s is voorbehouden aan tv-drama uit huize van de VPRO. Ik hoop dat zij, genietend van haar pensioen, nog wel eens iets lelijks weet te zeggen over die 8000 miljard euro, die jaarlijks belastingvrij door de brievenbus spoelen die ons land feitelijk is, en waaraan slechts heel weinig mensen heel erg veel geld verdienen.
Ex-republikein, zult u zeggen. Jazeker, want sinds mijn dertiende, het begin van mijn politieke ontwaken, ben ik vergiftigd door opruiende blaadjes, die verkondigden dat het niet kosjer is, dat iemand een baantje krijgt alleen op basis van afkomst. Maar toen kwam die vreselijke droom op 29 april 2012 en werd ik in één klap monarchist. Want zeg nou zelf, Geert Wilders als president, daar wil je toch niet mee wakker worden.

Heb je zelf een mening? Geef hem hier!

