WATERGEEST

dagboek van een early vutter

Toe, denk nog eens aan de eenzame postzegelverzamelaar

Een reactie plaatsen

kinderguldenzegels 1997Eerder in dit leven riep ik op om vooral mooie of leuke postzegels te plakken, je weet wel, die waarvan je de achterkant moet likken. Dit alles tot heil ende glorie van de eerzame postzegelverzamelaar, die niets meer te lachen heeft tegenwoordig. Want welke idioot stuurt er spontaan nog een brief naar een andere idioot. Vroeger ja, dan stond je bijna dagelijks in je korte broek voor de fluitketel. Maar nu, het is sappelen. En dan heb ik het nog niet over de gemakshalve nepzegels met zelfverkleving. Tot overmaat van ramp kondigde Postnl, de huidige PTT, aan dat Guldenzegels, de echte dus, vanaf 1 november niet meer mogen. Want je mocht alle Guldenzegels van na 1977 gewoon nog plakken als je maar het eurobedrag maal 2.2 deed. Ik wist wat me te doen stond. Al die velletjes kinderzegels die hooguit nog 5 eurocent opbrengen, ga ik lekker op plakken tot 1 november. Dat is nog zuinig in de portemonee ook. En je doet er de rechtgesnaarde verzamelaar een plezier mee. Zet hem op, leeg die albums, vol die brieven.

Heb je zelf een mening? Geef hem hier!

