WATERGEEST

dagboek van een early vutter

Zonder camera zie je veel meer

Een reactie plaatsen

Gisteren gingen we naar een stukje van het Kottersbos, waar de winteroverloop voor de Oostvaardersplassen is gerealiseerd. Omdat er in het Kottersbos eigenlijk nooit iets te zien valt, had ik besloten geen camera mee te nemen. Het resultaat was verbluffend. Al vrij snel zagen we vlakbij een ree lopen, die niet erg paniekerig deed. Ik had het beest rustig kunnen fotograferen. Een poosje later liepen we op vijftien meter afstand langs een buizerd die een prooi zat te verorberen en rustig bleef zitten. Ik zou de tijd gehad hebben om de iso-waarde op te peppen en een foto van hem te maken. Nog weer wat later bleek een rare horizontale boomstronk langs de Lage Vaart een ree die aan de waterkant stond. Natuurlijk plenty tijd om een goede foto te maken. Dit alles deed me denken aan de frustrerende fietstocht door de Romney Marches in Zuid-Engeland, toen ik mijn camera vergeten was en ik de meest idyllische polderlandschapjes tegenkwam. Het is maar net wat je wilt: kiekjes maken of iets moois zien. Er lijkt geen tussenweg.

Heb je zelf een mening? Geef hem hier!

