WATERGEEST

dagboek van een early vutter

Wie weet welke boom dit is? Het is geen lariks of spar.

2 reacties

Tijden dacht ik dat ik een lariks in de tuin had. Maar een lariks verliest zijn naalden ’s winters en deze boom niet. De naaldzetting lijkt wel op die van de lariks, zij staan in trosjes op steeltjes. De naalden zijn zacht en ongeveer 2,5 cm lang. De vruchten lijken helemaal niet op iets bekends, althans voor mij. Zij komen groen op, verkleuren dan naar groengeel en tenslotte naar lichtbruin. Zij worden maximaal 4 cm lang. Ik heb deze boom tot nu toe niet in boekjes of tuincentra kunnen vinden. Wie weet wat het is?
*** update: Volgens nabuur/hovenier Sander is het een ceder.

2 thoughts on “Wie weet welke boom dit is? Het is geen lariks of spar.

  1. Geen flauw idee. Vragen op de website van Groei en Bloei of i.d.?

    • Ja, toe zeg. Is het credo niet: “het web komt naar je toe deze zomer”? Of was dat iets anders? In elk geval wacht ik wel tot er een deskundige langskomt. De boom groeit er niet minder om.

Heb je zelf een mening? Geef hem hier!

