WATERGEEST

dagboek van een early vutter

Geel is de kleur van mijn voorjaar

Een reactie plaatsen

Na het wit van sneeuwklokjes en krentenboom, en het blauw van sneeuwroem, is geel nu de dominante kleur in mijn tuin. Voordat ik verhoogde bloembedden had gemaakt, had ik ook al schildzaad staan, maar dat rotte in vochtige winters weg. Het verhoogde bed is kennelijk droger, want het schildzaad doet het elk jaar beter.
Langs de oevers van de vijver staan de dotterbloemen nu volop in bloei. Geen van die planten heb ik daar neergezet, het zijn allemaal spontane zaailingen van de plant die er oorspronkelijk stond. Dat is mijn soort tuin, eentje die zichzelf continu verjongt. Jammer genoeg doet het onkruid daar fanatiek aan mee. In de natuur heeft de medaille altijd twee kanten.

Heb je zelf een mening? Geef hem hier!

