WATERGEEST

dagboek van een early vutter

Houten bureau van todo lijst afgevoerd

3 reacties

Sinds het overlijden van mijn ouders heb ik het oude bureau van mijn vader in huis. Elvin heeft het een poosje gebruikt, maar toen hij tijdelijk uithuizig was, is het een beetje in onbruik geraakt. Mijn vader had iets met dat bureau. Toen iedereen op zijn werk al een nieuw stalen bureau had, bleef hij halsstarrig vasthouden aan zijn houten bureau. Geen wonder natuurlijk dat hij dat reeds lang afgeschreven bureau bij zijn pensioenering mee naar huis kreeg. Hij heeft het nog jaren gebruikt als knutselbureau. Het linoleum blad zat dan ook vol gaatjes en brandplekken van het solderen.
Begin dit jaar vroeg ik mij af of mijn bureau ergonomie-technisch wel hoog genoeg was. Het bureau van mijn vader is 4 centimeter hoger. Ik besloot het oude houten bureau weer in gebruik te willen nemen. Maar er moest iets gebeuren aan het lelijke blad. Ik heb nog geprobeerd om de linoleumlaag er af te halen, maar dat was onbegonnen werk. De onvermijdelijke conclusie was om een nieuw blad te maken. Met stoute schoenen kocht ik achtereenvolgens een plaat multiplex en een coupon marmoleum. Na veel ontwijkende manoeuvres heb ik er uiteindelijk een blad van weten te maken. En het ziet er uit als op de tweede foto. Als ik over 3 maanden nog geen schrijnende rsi heb, is het een verbetering. Met een bladmaat van 170 x 90 cm heb ik in elk geval wel genoeg ruimte.

3 thoughts on “Houten bureau van todo lijst afgevoerd

  1. Ziet er mooi uit, Arie. Jij kunt van een welverdiende rust gaan genieten.

    • Ja, maar niet te lang. Want nu moet de ovendeur weer gerepareerd. En ik moet een nieuwe vaatwasser kopen en installeren. En dan is er nog die stapel klussen, waarvan ik hoop dat Rita hem vergeet.

  2. Mooi gedaan.

Heb je zelf een mening? Geef hem hier!

