WATERGEEST

dagboek van een early vutter

Top, een hop

1 reactie

Niet alleen zag ik in Frankrijk voor het eerst de rode wouw echt goed, maar bij het volgende huisje in departement Puy de Dome, zag ik voor het eerst een hop. Aanvankelijk viel hij me niet op, want hij vloog kort na drie vlaamse gaaien over, maar toen ik zijn gestreepte vleugels zag, wist ik dat ik iets bijzonders gezien had. Later zagen we nog twee keer een hop, de laatste zette zelfs zijn kuif mooi zichtbaar voor ons op. Helaas bleef de vogel te ver weg voor een foto. In Frankrijk blijkt de hop een redelijk normale vogel, hier in Nederland is het een wonder als je er een te zien krijgt. De hop is een insecteneter wat je duidelijk kunt zien aan zijn lange spitse snavel. De foto is van William Kreijkes en staat op Wikipedia.

One thought on “Top, een hop

  1. In Mallorca komen ze ook voor. Ze noemen ze Upupas, en ze zijn zo mooi. Jammer dat vogels zo moeilijk te fotograferen zijn.

Heb je zelf een mening? Geef hem hier!

