WATERGEEST

dagboek van een early vutter

Verpaarding Ameland zet door ondanks crisis

Een reactie plaatsen

Ik moet het eerlijk bekennen: na ons korte verblijf op Ameland raakte ik in een post-wadden dip. Daar overheen kwamen dan nog berichten over de totale zinloosheid van het sociaal mediagenieken, zodat zelfs ik dacht: “wat de fuk”. Maar ja, dan maakt de ontnuchtering weer plaats voor flevolandse nuchterheid, onder het motto “uit de klei ben je vrij”. Zodoende durf ik toch weer een bericht te plaatsen. Het gaat over de paarden op Ameland, waar er nog steeds meer van komen. Is ook niet te verbazen als je bedenkt dat er veel te veel koeien zijn in Nederland en dat moslims geen 225 euro meer over hebben voor een lammetje. Het weiland vol zetten met tenten en caravans mag bestemmingstechnisch en waddensociaal niet, dus blijven over de paarden. De hobby die rijke stinkers en jonge meisjes gemeen hebben. Hier zit een les in, ik kom er nog wel op.
Ik ben dol op koeien hoor en ik fotografeer ze ook graag. Maar paarden zijn eveneens fotogeniek, zodat ik diverse keren het geluid van een denkbeeldige sluiter aan mijn digitale camera wist te ontlokken. Belichting en paard werkten mee zodat ik een paar aardige plaatjes kan tonen. De eerste foto is gemaakt in kweldergebied het Nieuwlands Reid, de andere twee stammen gewoon uit de polder bij Buren. Hittige beestjes, toch?

Heb je zelf een mening? Geef hem hier!

