WATERGEEST

dagboek van een early vutter

Oktober is DAF maand in het Foldermuseum

Een reactie plaatsen

Het is weer tijd voor nieuws uit het Foldermuseum. Deze maand staan 10 nieuwe DAF folders op de planning, waarmee het totale aantal voor DAF op minstens 15 folders zal komen. Een hele klus, want normaal doe ik niet meer dan 4 folders per maand. Een folder vraagt alles bij elkaar namelijk 4 uur werk als ik zelf scan, en toch nog wel 3 uur als iemand anders scant, zoals nu bij de DAF folders is gebeurd.
Extra werk was nodig omdat ik de manier waarop vouwbladen getoond worden, heb aangepakt. Voor elke afbeelding van een vouwblad stond een (verborgen) link vermeld op de overzichtspagina van een merk. Dat zou kunnen leiden tot pagina’s met honderden links, wat nogal onoverzichtelijk kan worden. Nu heeft elk vouwblad zijn eigen startpagina met gemiddeld zo’n 10 links. Van deze herziening heb ik meteen gebruik gemaakt om versie 2.6 van Lightbox in te voeren. Daardoor hoef ik geen instructies meer mee te geven om de grootte van de afbeeldingen aan te passen, want de nieuwe versie schaalt de afbeeldingen zelf. Een prachtig stukje software.
Waar komen de bezoekers van het Foldermuseum vandaan? Eerder meldde ik al dat zij vanuit de hele wereld komen. Afgelopen maand besloot ik er eens dieper in te duiken. In augustus werd er 610 keer een folder bekeken. Dat is op zich een mooi aantal. Maar toen ik die folders ging opsplitsen per land, deed ik een vreemde ontdekking. 600 folders waren door Duitsers bekeken, 8 door Nederlandgenoten, 1 door een Belg en 1 door een Amerikaan. Nu vraag ik mij af of ik als voertaal niet beter Duits had kunnen nemen.

Heb je zelf een mening? Geef hem hier!

