WATERGEEST

dagboek van een early vutter

Oud speelhuisje is weer klaar voor de vlinders

Een reactie plaatsen

Het speelhuisje achter in de tuin is weer in herfstkleuren. Op de eerste foto is het de donkergroene massa (klimop) met donkerrode accenten (wingerd). Niet alleen de planten waren echter in herfsttooi, ook het bordes was in treurige staat. De laatste keer dat ik de schakelklok voor de verlichting, die binnen in het huisje zit, wilde bijstellen, zakte ik bijna door de planken. Sommige waren zo verrot dat ik ze als zachte boter van de schroeven af kon trekken. Er moest nodig iets gebeuren. Eerst heb ik de planken weggehaald. De ondersteunende balken bleken eveneens ver heen, die heb ik er ook uitgehaald. De tweede foto toont wat er overbleef. Omdat ik nog hardhouten plankjes had liggen van 46 cm lang en er daar twee van achter elkaar geplaatst moesten worden, heb ik vier nieuwe dwarsbalken aangebracht. Daarop heb ik de oude plankes van de vijvervlonder omgekeerd gemonteerd, met het profiel naar beneden. Er is op die manier weer een heel stevig vloertje ontstaan, waar ik niet bang meer voor ben. Het huisje kan er nu wel een poosje tegen. En dat moet ook, want er hangen alweer drie vlinders te overwinteren (de laatste foto).

Heb je zelf een mening? Geef hem hier!

