WATERGEEST

dagboek van een early vutter

De gebroeders Warmerdam uit Almere doen niet aan film

Een reactie plaatsen

Gelukkig hebben zij meer verstand van dakbedekken. Hoe dat zit? Jaren geleden al vertoonden zich sporen van lekkage in de dakkapel. Toen ben ik tijdens een bloedhete zomerdag met een gruwelijk duur smeersel in de weer geweest om de mastieklaag te renoveren. Dat is best goed gelukt, want het smeersel is minstens vier jaar blijven zitten. Alleen mijn knieen waren op dat hete dak een beetje verbrand.
Onlangs begon de lekkage opnieuw, zodat ik besloot de dakbedekkers waar de buren zo enthousiast over waren om hulp te vragen. Zij wilden er een nieuwe mastieklaag opleggen voor een nette prijs, dus hapte ik gretig toe. Ik moest er namelijk niet aan denken zelf mijn dak in brand te steken en als zij het deden zou het toch mooi van mijn todolijstje afgaan. Het was nog even wachten voor hun agenda en die van het weer samenvielen, maar op een droge dag gingen zij aan de slag.
Het was nog best een klus. Mij zou het minstens drie dagen gekost hebben, als ik al aan het juiste materiaal had kunnen komen. De afvoer is nu niet meer van kunststof, maar van zink (of was het lood) zodat het mastiek er aan vast gebrand kon worden. Die afvoer was namelijk telkens de oorzaak van de lekkage. Mijn lekenoog zegt dat het allemaal grondig gedaan is. Nu nog wachten op een storm met een gigabui, zodat de boel goed getest wordt. Zul je zien, gaat het niet meer hozen. Nou ja, hoe het ook zij, die broertjes Warmerdam kunnen het dak op, dat staat vast.
Wil je ze ook bij jou het dak op jagen: Niels Warmerdam.

Heb je zelf een mening? Geef hem hier!

