WATERGEEST

dagboek van een early vutter

Storm produceert ruim een kuub snoeiafval

Een reactie plaatsen

Op het hoogtepunt van de afgelopen storm keek ik met angst en vrezen naar de ruim negen meter hoge kronkelwilg achter in de tuin. Hij boog nogal ver door en ineens was ik er niet meer zeker van of mijn aansprakelijkheidsverzekering schade bij de buren zou vergoeden. De boom leek zich kranig te houden onder het geweld, maar toen ik even niet oplette, was er toch een grote tak geknakt. Hij zat nog vast, maar hing behoorlijk naar beneden. Woensdag was het rustig genoeg om in een ladder tegen de boom te klimmen. Met een beetje stevige wind is dat namelijk geen pretje. De boom gaat dan heen en weer als een bazaanmast en boven op de ladder kun je gewoon zeeziek worden.
Het viel niet mee om de tak er af te krijgen. Takken van de klimroos en de boomwurger zaten flink in de weg. Na afloop zaten mijn handen en polsen onder de schrammen. Eerst heb ik alle zijtakken van de hoofdtak afgehaald. Want als zo’n zware tak in één keer op het speelhuisje was gevallen, zou het dakje het misschien begeven hebben. Daarna moest ik heel wat hoogtevrees overwinnen om de tak los te zagen. Maar al met al was het in 75 minuten gepiept. De volgende dag alles klein gezaagd en gebundeld. De grofvuildienst kon pas op 19 november, zodat ik de boel zelf maar weggebracht heb. De laadruimte met neergeklapte achterbank zat helemaal vol, een bewijs dat het meer dan een kuub was.
De komende tijd moet ik beslissen of ik de kruin van de kronkelwilg nog verder uit ga dunnen of dat ik er een leuke kronkelknotwilg van maak.

Heb je zelf een mening? Geef hem hier!

