WATERGEEST

dagboek van een early vutter

In afwachting van de winterslaap krijgt de Egeltaria nog elke nacht bezoek

Een reactie plaatsen

Ik ben geen gadgetfreak. Anders zou ik wel zo’n modern infrarood cameraatje bij de Egeltaria hebben gezet om het nachtelijke bezoek te betrappen. Maar misschien had ik dan gezien hoe een horde pest verspreidende zwarte ratten zich door de ingang naar binnen wurmde en of je daar nou beter van slaapt? Wel heb ik een keer een kat betrapt, overdag overigens, die plat op zijn of haar buik liggend met uitgesprekte pootjes het voederbakje naar zich toetrok om het vervolgens bliksemsnel leeg te peuzelen. Nu heb ik het voederbakje zo ver mogelijk van de ingang staan, zodat die kat echt met een afgerichte rat op de proppen moet komen om de snacks te incasseren. Ja, ik weet het, dit is een luidruchtig stille verwijzing naar “Mirakelse Maurits en zijn gestudeerde knaagdieren” van Terry Pratchett (erg leuk boek, zeker lezen). Inmiddels weet ik zeker dat er een egeltje op de kattenbrokjes afkomt, omdat ik a) ’s nachts typische egelgeluidjes heb gehoord, en b) een egeldrolletje voor de ingang heb gevonden. Ik hoop dat het egeltje dankzij mijn doorvoedering straks gesterkt de winterslaap ingaat, zodat ik een warm kerstgevoel van binnen kan koesteren. De Egeltaria op de foto is gemaakt van een oud veilingkrat.

Heb je zelf een mening? Geef hem hier!

