WATERGEEST

dagboek van een early vutter

Tijdens het theaterconcert van De Dijk werd ik ter plekke fan

Een reactie plaatsen

Gisteren naar het eerste van de tien theaterconcerten van De Dijk geweest. Het was mijn kerstkadootje voor Rita, die een enorme fan van Huub en zijn band is. Zelf ben ik nooit zo’n fan geweest. De studioversie van “Als ze er niet is” vind ik bijvoorbeeld tamelijk aanstellerig. Maar wat een live band zeg: fenomenaal. Natuurlijk had ik dat kunnen weten op grond van wat ik op tv had gezien. Maar dat massale, met tienduizend man tegelijk je vingers verbranden aan je aansteker kan me niet bekoren. Om maar te zwijgen van dat irritante meezingen en (uit-de-)maatklappen. Dat viel gelukkig heel erg mee in het theater. Weliswaar zaten er op ons balkon een paar neurotici die voortdurend probeerden iedereen aan het klappen te krijgen, maar gelukkig wilden de meeste mensen gewoon van de muziek genieten. Ook zaten er vlakbij ons een suffe griet die haar klep niet kon houden en een aansteller die wilde laten zien dat hij alle nummers uit zijn hoofd kende. Maar dat was het enige minpunt. Het concert zelf was voortreffelijk. De vaste crew had geen enkele moeite met de beperkingen van het theater. Alleen toergitarist JB Meijers leek maar moeilijk te kunnen wennen aan een klein versterkertje. Zoals bij een band van naam gebruikelijk duurden de twee sets maar net iets meer dan anderhalf uur. Maar in die tijd heb ik dan ook intens genoten. Sterker nog, ik ben ter plekke fan geworden. Het merendeel van het publiek was trouwens erg 45-plus, waarschijnlijk veel die-hard fans, waardoor ik niet het gevoel hoefde te hebben dat ik tussen guppies zat.

Heb je zelf een mening? Geef hem hier!

