WATERGEEST

dagboek van een early vutter

Gîte Mansolein: ideaal vakantieverblijf in Frankrijk voor een gezin met één of meer paardenmeisjes

Een reactie plaatsen

Ik zal eerlijk zijn, het liefst zit ik op mezelf. Het was dus een afweging om op het erf van een boerderij te gaan zitten. Nu was het in dit geval geen gewoon boerenbedrijf, maar een fokkerij voor dressuur- en springpaarden. Toch wat anders dan koeien, hoewel ik dol ben op koetjes. Ook een voordeel is dat de bewoners Nederlanders zijn. Want zo’n Franse boer die ’s ochtends met een sigaretje in zijn mond tegen me aan gaat staan lullen, geeft mij toch snel het idee dat ik destijds niet goed opgelet heb bij Frans. Terwijl ik best een stokbrood kan bestellen bij de bakker.
Het pakte geweldig goed uit. De bewoners waren stuk voor stuk erg aardig en beslist niet opdringerig. Alleen één van de drie kippen was opdringerig, die wilde steeds op schoot zitten. Maar na drie keer op de grond zetten had zij het al begrepen. Zeg dus nooit: “domme kip” tegen iemand, want dat slaat nergens op. De gîte zelf was dik in orde: een ruime ouderslaapkamer plus een dito kinderslaapkamer met drie bedden. Volop leesvoer en spelletjesgenot. En geen televisie! Heerlijk. Wel volop vogelleven. In het gebied nestelen Rode Wouwen. En in de gebouwen nestelen volop zwaluwen, zodat je verzekerd bent van een zomer. Als je ouder bent van een (of meer) paardenmeisje(s), dan moet je dit echt eens doen. Bijvoorbeeld als je terugkomt uit de Ardèche en nog een weekje wilt acclimatiseren. Want deze gîte staat in de Haute-Saône. Maar denk er wel om dat het geen manege is, een ritje maken is er niet bij. Daar heeft men gewoon geen tijd voor. Zoek op “Gite Mansolein” voor meer informatie. Dit jaar zitten ze wel vol, vrees ik.

Heb je zelf een mening? Geef hem hier!

