WATERGEEST

dagboek van een early vutter

Moeizame zoektocht naar de juiste pageflip software

Een reactie plaatsen

Met pageflip software kun je op het scherm realistisch bladzijden omslaan. Nu gebruik ik MyPageFlip, een op Flash gebaseerde tool, waarmee ik voor het foldermuseum alles kan doen wat ik wil. Het nadeel van op Flash gebaseerde programma’s is dat Android geen Flash ondersteunt, omdat Google, de maker van Android, en Adobe, de maker van Flash, ruzie hebben. Dus kun je op de meeste smartphones en tablets niet bladeren. Daarom ben ik nu al meer dan een jaar op zoek naar een oplossing die niet op Flash leunt. Dat soort oplossingen zijn er, maar er zitten vaak haken en ogen aan. Om te beginnen kosten ze soms 200 dollars of meer. Per jaar! Dat ga ik echt niet betalen.
Uiteindelijk heb ik twee potentiële kandidaten gevonden. De ene op CodeCanyon: Real3Dpageflip. Die voldoet wel aardig, maar het product is niet uitontwikkeld. Toen ik de maker daarop aansprak, was hij zwaar gebelgd en beantwoordde mijn mails niet meer. Het andere product is Turn.js, dat ontworpen is als Api in clean javascript en dus overal goed zou moeten werken. Maar als ik de maker vraag om te beoordelen of met zijn product hetzelfde kan als ik nu op het foldermuseum heb draaien, antwoordt hij ook niet. Wat is dit voor een flapdrollenwereld van lange tenen en misplaatste trots. Moet je als ontwerper niet blij zijn dat je je product verder kunt verbeteren? Ouderwetse gedachte zeker.

Heb je zelf een mening? Geef hem hier!

