WATERGEEST

dagboek van een early vutter

Nieuwe folders in het foldermuseum nu ook voor Android dankzij PageFlip5

Een reactie plaatsen

Het is gelukt, ik heb nieuwe bladersoftware (in het Engels page flip software). Het gaat om PageFlip5. Dit product had ik vorig jaar ook al eens bekeken, maar toen was het probleem dat het Internet Explorer 8 en ouder niet ondersteunde. Op dat moment gebruikte nog 22% van de bezoekers deze oude versies van IE. Mede door het stoppen van het onderhoud op Windows XP is dat aandeel nu geslonken tot 2%. Terwijl het aandeel van Android is gestegen tot 6%, en dat ondersteunt PageFlip5 wel. Dus kon ik nu de overstap veilig wagen.
PageFlip5 blijkt goed uitgewerkt, in tegenstelling tot veel andere betaalbare producten die ik heb bekeken. Het werkt natuurlijk wel heel anders dan MyPageFlip dat ik tot nu toe gebruikte. Zo kan bijvoorbeeld de museumachtige, grijze informatiefiche niet meer. Logo’s op de achtergrond zijn heel moeilijk te realiseren. En stoeien met kleuren is ook een hele opgave. Het resultaat is echter een erg rustig beeld, de folder staat nu echt centraal. Een niet te verwaarlozen voordeel is bovendien dat het downloaden van de bladzijden veel sneller gaat. Onder Flash was dat soms een ramp. Ook andere pageflip software heeft op dit punt irritante problemen, bijvoorbeeld dat je eerst lege bladzijden te zien krijgt en dat dan pas de afbeeldingen geladen worden. Kansloos.
Een ander prettig voordeel van PageFlip5 is dat de maker goede ondersteuning geeft. De makers van andere producten lieten meestal niets van zich horen of zij haakten af bij de eerste kritische opmerking. Verder is het minder werk qua opbouw van de pagina’s; het voorbereiden van de plaatjes blijft natuurlijk hetzelfde werk. Tenslotte is er nog het vriendelijke prijsje. Omdat mijn site niet commercieel is en ik de software alleen daarvoor gebruik, kon ik een personal license kopen voor slechts 19 euro (excl. btw). Ik ben in mijn nopjes met PageFlip5. Wil je het in werking zien, klik dan hier.

Heb je zelf een mening? Geef hem hier!

