WATERGEEST

dagboek van een early vutter

Een bijna leeg panorama van de Oostvaardersplassen

Een reactie plaatsen

Afgelopen zondag fietsten we weer eens langs de Almeerse kant van de Oostvaardersplassen. Geen hert, paard of rund, respectievelijk Edel, Konik of Heck, te zien. Slechts eenmaal ooit waanden wij ons op safari, toen de runderen met dreigende horens aan de overzijde van het afgebeelde water stonden. Dus kom nou niet aan met verhalen dat het gebied overbevolkt is, want je ziet geen ene moer. Alleen “1 Vandaag” ziet kans om massa’s stervende dieren te tonen, door hetzelfde beest vanuit 18 verschillende standpunten te filmen, alvorens hem in het water te gooien.
Op een van de uitkijkheuvels starend in de leegte viel mij op dat het best een mooi panorama was. En omdat ik nog nooit een panorama had gemaakt, besloot ik dat nu eens te proberen. Ik schoot uit de hand zes overlappende opnamen in 28mm groothoek om een overzicht van ongeveer 160 graden te krijgen. Photomerge deed vervolgens heel netjes de rest, inclusief het balanceren van de belichting. Ik vind het resultaat eigenlijk wel geinig. Misschien ga ik er toch eens wat meer mee doen.

Heb je zelf een mening? Geef hem hier!

