WATERGEEST

dagboek van een early vutter

Voort met DAZ 3D en Bryce

Een reactie plaatsen

De opdrachtjes die ik had om iets te ontwerpen met Bryce en DAZ 3D zijn afgerond. De in Bryce gebouwde oase die ik al eerder liet zien, heb ik met Genesis poppetjes uit DAZ afgerond. Het was licht hoofdpijnverwekkend, maar het is min of meer gelukt, als je tenminste niet te veel op uitstekende kniesoren let.
De opdracht om een robot in een ruimteschip af te beelden was andere koek. Er is geen traject denkbaar waarbij ik binnen een jaar een ruimteschip of een robot zou kunnen ontwerpen, laat staan allebei. Maar gelukkig kun je veel kant-en-klaar kopen voor een prikkie. Ik kocht dus een robot en onderdelen voor een ruimteschip. De robot dacht ik in DAZ te doen en het ruimteschip in Bryce. Maar het lukte me niet om aan Bryce te vertellen waar de textures voor de draadmodellen te vinden waren. In DAZ kon dat wel en nu blijkt dat DAZ zich ook veel beter leent voor binnenhuis (binnenscheeps) weergaven. Na een dag hard werken had ik de basis rond. Daarna nog een beetje stoeien met de maatvoering en andere bijzaken, die op zich al migrainewaardig waren, en de boel was klaar. Pffft, voorlopig ben ik er weer even klaar mee. Maar het resultaat is wel erg leuk.

Heb je zelf een mening? Geef hem hier!

