WATERGEEST

dagboek van een early vutter

Het foldermuseum in 2014

Een reactie plaatsen

Op 31 december plaatste ik de 170ste folder in het museum, de Austin Healey Sprite MK III uit 1964. De bezoekersaantallen zijn in november en december flink ingezakt. Hoe dat komt is me niet helemaal duidelijk. Mijn host heeft het een en ander gewijzigd aan de berekening, maar dankzij een alternatief statistiektraject weet ik dat het wel redelijk klopt. Een verklaring zou kunnen zijn dat de folders sinds een paar maanden niet meer te bekijken zijn met oudere browsers, met name Internet Explorer voor versie 9. Een andere mogelijke verklaring is dat de site een paar keer een heel weekend niet toegankelijk is geweest door gekloot van de host. Vooral in november waren er relatief weinig nieuwe bezoekers (die ik herken aan het feit dat zij heel veel folders bekijken in één sessie), terwijl de vaste klanten veel folders bekeken. Maar in december waren er juist weer heel veel nieuwe bezoekers, terwijl de vaste bezoekers vrij weinig folders bekeken. In de grafiek kun je aan de rode lijn (het aantal bekeken folders per bezoeker) zien dat het netto resultaat hetzelfde was. Al met al gaat het niet slecht. Het enige dat ik graag nog zou willen is een hoge score bij Google. Maar daarvoor moeten heel veel sites een link naar mijn site plaatsen. En hoe het komt weet ik niet, maar van de 700 benaderde sites op het gebied van klassieke auto’s en camera’s (en dan alleen van door mij getoonde merken), hebben er slechts 10 een link geplaatst. De rest verzuipt waarschijnlijk in eigendunk en vindt een foldermuseum te min. Een blaaskakerig gedragspatroon dat typerend is voor het internet en dat je ook duidelijk terugziet op facebook en twitter.

Heb je zelf een mening? Geef hem hier!

