WATERGEEST

verward onzwitserleven

De totale betekenisloosheid van twitter en facebook

Een reactie plaatsen

Nee, dan heb ik het niet over de inhoud, de berichten. Daarvan weet men wel dat het raas en kal is. Het gaat hier om het bereik, de betekenis als marketing- of communicatieinstrument. Die is vrijwel nul, denk ik. Waarom? Ik zit voor het Brochuremuseum op twitter en facebook, om te pogen het museum enige bekendheid te geven. Het direct benaderen van clubs van mogelijk geïnteresseerden leverde namelijk niets op. Vandaag bereikte ik 700 volgers op twitter. Wauw, zul je denken, dat is best een getal. Helaas is het ook niet meer dan dat. Mijn statistiekprogramma laat zien dat van die 700 followers nog geen 10 het museum ooit bezocht hebben.
Voor facebook geldt dat veel minder. Zo’n 40% van de likes (followers) bekijkt ook echt wel eens een folder. Maar daar heb ik slechts 71 likes. En dat getal is nog uitermate dubieus ook. Deze week kreeg ik volgens het cumulatieve overzicht maar liefst 10 nieuwe likes, maar ik kan maar 7 nieuwe namen vinden in de lijst. Facebook lijkt zichzelf dus lekker op te kloppen. Jammer dat het geen slagroom is.
Het leuke nieuws is dat ik deze week dankzij Pieter een van de leukste folders tot nu toe heb mogen plaatsen. Het is een prachtig getekende folder van de Simca 9 Aronde uit 1951. Bekijk hem eens om te zien hoe het was in de tijd dat auto’s nog leuk waren.

Heb je zelf een mening? Geef hem hier!