WATERGEEST

verward onzwitserleven

Warme douche met pluim voor service Itho Daalderop

Een reactie plaatsen

Toen we in 2001 een nieuwe keuken kregen, heb ik meteen een Daalderop hotfill in het aanrechtkastje laten plaatsen. Want ik was het zat om altijd minstens anderhalve minuut te moeten wachten tot het warme water van zolder eindelijk in de keuken was aangekomen. Nu stroomt het door de hotfill die het water op temperatuur houdt, zodat ik onmiddellijk warm water heb. Niet zo fijn voor de CO2-stoot natuurlijk, maar nu de nucleaire winter voor de deur staat, maak ik mij daar niet zo druk meer over.
Bij zo’n hotfill heb je een speciale kraan nodig, die de overdruk in de ketel kan afvoeren. Het kraantje drupt daardoor tijdens het opwarmen in een opvangbekertje dat met een slang op de afvoer is aangesloten. Afgelopen jaar liep het opvangbekertje over vanwege het verstopte riool. Toen ontdekte ik dat bekertje en slang helemaal vol zaten met schimmels en algen. Na het schoonmaken lekte het bekertje, vermoedelijk een haarscheurtje. Ik vroeg aan de fabrikant of die het bekertje als reserveonderdeel na kon leveren. Met angst in het hart, want vaak is het ontwerp tussendoor zo gewijzigd dat onderdelen niet meer uitwisselbaar zijn. Maar dit onderdeel bleek nog precies hetzelfde. Zoals ik ontdekte toen ik een pakje kreeg thuisgestuurd, terwijl ik nog op antwoord op mijn mail zat te wachten. Dat is wel een warme douche waard, dacht ik zo. En omdat het niks kostte, geef ik er ook nog een pluim bij. Uitstekende service van Itho Daalderop. Uitstekende producten ook, want na 14 jaar werkt de hotfill probleemloos, dag in dag uit.

Heb je zelf een mening? Geef hem hier!