WATERGEEST

dagboek van een early vutter

Marius van Dokkum stopt unieke humor in zijn schilderijen

Een reactie plaatsen

Het leukste van het internet is toch wel dat je dingen tegen kunt komen die je anders misschien niet tegen was gekomen. Zo had ik nog nooit van Marius van Dokkum gehoord. Terwijl hij toch maar zes jaar jonger is dan ik en slechts zes keer handen schudden van mij is verwijderd volgens een zekere theorie. Verder is hij in Andijk geboren net als mijn vader, zij het wel 41 jaar later. Maar goed, kennelijk op goede grond verbouwd net als de muizen. Want zijn schilderijen mogen er zijn. En dan niet zozeer vanwege de techniek (die is gewoon goed), maar vanwege de ongewone verbeeldingskracht. Ik vraag me af wat er eerder was, zijn schilderij van een hangplek voor bejaarden of die film over bejaarden die een bank gaan beroven. In ieder geval heeft Marius er iets heel leuks van gemaakt. Kijk zelf maar eens op zijn site.

Heb je zelf een mening? Geef hem hier!

