WATERGEEST

dagboek van een early vutter

Eerste fotoalbum van Zuidwest-Bretagne is gereed

1 reactie

Tot de goede voornemens voor dit jaar behoorde het maken van de fotoalbums van onze zomervakantie van 2015. Hoeveel voornemens waard zijn blijkt uit het feit dat ik me vorig jaar had voorgenomen om de albums direct na de vakantie te maken. Er is iets wat me tegenhoudt, kennelijk. Ik vermoed dat het de hoeveelheid werk is. Toen we de foto’s nog analoog inplakten, was het trouwens al een hoop werk. We liepen ongegeneerd een aantal jaren achter. Meestal was de kerstvakantie de tijd om er eens flink aan te trekken. Maar dat is dit jaar dus niet gelukt.
In 2015 waren we in Bretagne, o.a. een week in het zuidwestelijke puntje. Ik had me voorgenomen om niet veel foto’s te maken (weer zo’n voornemen). Maar het bleken er meer dan ooit. Normaal leidt een week vakantie tot één album vol foto’s. Deze keer heb ik twee albums nodig. Er was dan ook veel te zien en het was elke dag mooi weer. We hebben maar één keer regen gehad en dat was aan het eind van de dag. Het eerste album is nu af. Het bevat de foto’s die gemaakt zijn tijdens uitstapjes ten oosten van het plaatsje Plovan, waar we een ruim huis gehuurd hadden. Er liggen daar kustmeren, drasgebieden, stranden met zwemverboden en restanten van de Duitse bezetting, gezellige kerkjes en ruïnes, menhirs en hunnebedden, en natuurlijk de vuurtoren in Penmarc’h. Koereigers waren dit jaar de opvallendste dieren. En niet te vergeten de adder waar ik bijna bovenop ging staan. Die was te snel weg en staat dus niet in het album. Bekijk het album hier of kijk op de pagina Fotoalbums.

One thought on “Eerste fotoalbum van Zuidwest-Bretagne is gereed

  1. Wederom mooie foto’s en dan is het helemaal niet erg dat het wat langer duurt voordat je de foto’s hebt “ingeplakt”

Heb je zelf een mening? Geef hem hier!

